niedziela, 25 września 2016

Retro Inspiracje: Pod pajęczyną / Retro Inspirations: Under the cobweb


Witajcie. Dzisiejszymi bohaterami mojego posta jest ławeczka drewniana oraz koszyczek tekturowy. Długo bym musiała pisać, jakie przygody miała ławeczka w moim domu, zanim się nią zajęłam. W skrócie zdradzę Wam tylko, że Batman z kolekcji Lego mojego syna nie będzie zadowolony z braku siedziska :) Zacznę Wam zdradzać po kolei, co poczyniłam.

Hello. The main heroes of my today's post are a wooden bench and a chipboard basket. The story of what the bench went through at my family home before I got around to altering it is a long one. Let me just say that my son's Lego Batman won't be happy to lose his throne. :) Here's what I did to it step by step.

Ławkę na początek pobieliłam gessem miejscami. Zrobiłam to za pomocą zmywaka kuchennego-gąbki. Następne ułożyłam na niej i przykleiłam wszystkie elementy wcześniej przygotowane: książki miniaturki oklejone papierem, buteleczkę, szpulkę, decor z masy pokryty pastą z efektem rdzy.
Gdy już wszystko było gotowe postanowiłam pokryć całość pajęczą siecią. Rozgrzałam klej na gorąco i pokrywałam klejem poszczególne elementy pracy. Musiałam z tym uważać, gdyż klej jak wiadomo jest delikatny gdy jest ciepły i umiejętnie musiałam go rozprowadzać alby nie poprzerywały się nitki. Zaczepiałam glej miejscami i przeciągałam nitkę dalej. Gdy jeszcze nie zdążył dobrze wyschnąć opruszyłam go brokatem. Użyłam też zaschniętego gessa, które lekko skruszyłam i posypałam na całość. Chciałam, żeby wyglądała jak stary skarb, miejscami mieniący się, ale też zakurzony i wiekowy.

First I applied gesso here and there on the bench, using a regular kitchen scrub. Next, I assembled and glued down all the previously prepared elements: miniature books wrapped in paper, a bottle, a spool, a rustied up clay embellishment. When everything was ready, I decided to cover it all in cobweb. I plugged in my hot glue gun and spread the glue over all the elements. I had to be careful, as the glue is obviously very fragile when it's hot, so I had to apply it skillfully not to allow the threads to break. I attached the glue to various places and then dragged the thread further. I then sprinkled the threads with glitter before the glue was completely dry. I wanted the bench to look like an old treasure, sparkling in places, but also dusty and aged. 

Koszyk natomiast przed sklejeniem pokryłam tuszami Distress. Użyłam do tego dwóch kolorów: Evergreen Bough oraz Gathered Twigs. Nie używałam rączek koszyka do pracy, gdyż chciałam ułożyć w nim różności, a uchwyty mogłyby mi przeszkadzać w moich zamiarach. Gdy już miałam koszyk gotowy, podtuszowałam go biały tuszem Distress, a następnie miejscami obsypałam brokatem. Po zakończeniu wszelkich zabiegów kosmetycznych, zaczęłam układać w koszyku zawartość. W zasadzie nie układać, tylko powrzucałam wszystko żeby panował w nim nieład. Na sam koniec wykonałam również czynność oklejania klejem na gorąco, aby uzyskać efekt pajęczej sieci.

Before I assembled the basket, I first inked the elements with Distress Inks. I used two colours: Evergreen Bough and Gathered Twigs. I didn't use the handle that came in the set because I wanted to fill the basket with goodies and the handle could make it harder. When basket was assembled, I inked it up with white Distress Ink and sprinkled with glitter here and there. After all the cosmetic treatment, I filled the basket with a variety of things, simply throwing it in in order to make it look messy and haphazard. Finally, I repeated the step with the hot glue to achieve the cobweb-covered effect again.

Mam nadzieję, że projekt przypadnie Wam do gustu i postanowicie sami poeksperymentować z produktami, które dzisiaj pokazałam. Jak coś zrobicie, koniecznie się tym pochwalcie :) Chętnie podejrzę Wasze wspaniałe pomysły.

I hope you like the project and decide to give the products I used a shot, too. If you do, please share it. :) I'll really enjoy being able to see your fab ideas.









Użyłam / I used:

  


    Ławka - Miniaturka Koszyk - SnipArt  Tusz Distress Mini - Gathered Twigs      Tusz Distress Mini - Evergreen Bough Książki 1 - Miniaturka  Media Fluid Acrylics - Raw Umber - DecoArt            Media Fluid Acrylics - Burnt Umber - DecoArt Klucz metalowy duży 1 – miedziany Klucz metalowy brąz - serce Gesso białe - Maimeri Acrilico 200ml Buteleczka z korkiem 1,3x2,5cm Brokat - Distress Glitter Dust - Vintage Platinum  Naklejki Big Chat - Tim Holtz Paper Clay - Prima  Foremka Baroque 4 - Prima Vintage Art Decor Mould
Sznurek 2,5mm - szpulkaSzpulka drewniana 1,5x1,9cm

  Łańcuszek metalowy 4.5x3mm - brąz Farba Rusty - Viva Decor

pozdrawiam
hugs
Aga Baraniak





1 komentarz :